آناتومی دویدن

دویدن از مبتدی تا ماراتن

آناتومی دویدن

دویدن از مبتدی تا ماراتن

من هر روز 10 کیلومتر را برای 31 روز متوالی دویدم

من هر روز 10 کیلومتر را برای 31 روز متوالی دویدم

در اینجا تجربه و نتایج من است

 

 

پس از خواندن The Happiness of Pursuit: Find the Quest That Will Bring Purpose to Your Life نوشته کریس گیبو، من الهام گرفتم تا چالش/کوئست کوچک خودم را ایجاد کنم. کریس در کتاب خود به این موضوع می‌پردازد که راه رسیدن به خوشبختی، تعقیب یک جست‌وجو یا هدف طولانی‌مدت است و این که انجام خود جستجو نیست که به خوشبختی منجر می‌شود، بلکه سفر است. هر روز به سمت چیزی عالی قدم بردارید.

در 4 سال گذشته، من همیشه ماه ژانویه را از نوشیدن مشروبات الکلی کنار گذاشته‌ام، اما می‌خواستم برای شروع سال، هدف چالش‌برانگیزتری داشته باشم. می خواستم به دنبال هدفی بروم که من را می ترساند. به طور معمول من بین 4 تا 7 کیلومتر در روز، 6 روز در هفته می دوم که یک دویدن ممکن است 10 هزار باشد. با تعیین هدف روزانه 10 هزار نفر، آن احساس ناراحتی را در شکمم احساس کردم - تعهد زمانی، شرایط آب و هوایی (که ماه ژانویه در تورنتو بسیار سرد شناخته شده است) و احتمال آسیب رساندن به خودم پس از 31 روز دویدن متوالی بدون استراحت. روز احساس ناخوشایند و ترسناک دقیقاً همان چیزی است که کریس گیبو به عنوان تلاشی توصیف می کند که ارزش پیگیری دارد. اگرچه بیشتر ماموریت‌ها طولانی‌مدت هستند، من تصمیم گرفتم که مینی کوئست خود را برای ماه ژانویه با هدف رشد خود ایجاد کنم. علاوه بر 10 هزار در روز،


10 هزار دویدن


در هر دویدن یک عکس جدید بگیرید


هر روز یک پست وبلاگ در مورد آن اجرا بنویسید


اجرای من را در برنامه نایک پلاس در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید (برای پاسخگو نگه داشتن من)


نباید نوشیدنی الکلی بنوشید


با شامل تمرین مقاومتی و کشش، این یک تعهد زمانی بیش از 2 ساعت در روز بود که من معمولاً در اواسط صبح به آن نیاز داشتم.


تجربه


شروع چالش واقعاً من را هیجان زده کرد و باعث شد احساس کنم می توانم هر کاری انجام دهم. من خوشحال تر از خواب بیدار می شدم و با اشتیاق بیشتر می دانستم که قرار است هر روز کاری چالش برانگیز انجام دهم. این انگیزه به استارت آپ من، اونیریک نیز منتقل شد; انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر بعد از حدود یک هفته دیدم که تعهد زمانی بسیار زیاد است و با مشغله‌های زیادم، به‌طور فزاینده‌ای سخت‌تر می‌توانستم برنامه‌ها و پست‌هایم را در آن جا بدهم. همانطور که در یکی از پست‌های وبلاگم نوشتم، بعضی روزها می‌توانستم احساس کنم عملکرد سیستم لیمبیک باعث شد من واقعاً شروع تمریناتم را به تعویق بیندازم. حتی چند روزی بود که مجبور بودم در ساعات غیر خدایی بیدار می شدم تا چالشم را انجام دهم. یک روز یکشنبه در ساعت 8:45 صبح هاکی داشتم و در ساعت 6:00 صبح دویدن را شروع کردم و یکی دیگر از جایی بود که از تورنتو به واترلو می رفتم تا در دبیرستان قدیمی خود در ساعت 8:30 صبح سخنرانی کنم و باید از در خارج می شدم. ساعت 6 صبح برای رسیدن به موقع آن روز، ساعت 3:45 صبح از خواب بیدار شدم و ساعت 4:30 صبح از در بیرون بودم.

به طور کلی، بعضی روزها بهتر از روزهای دیگر بودند - بعضی روزها احساس باورنکردنی داشتم و روزهای دیگر بسیار دردناک بودند. در نزدیکی هفته سوم، فقط می‌خواستم چالش تمام شود، اما بعد از آن یک باد دوم به هفته گذشته وارد شد و با همان انرژی که در هفته اول چالش داشتم به آن نزدیک شدم.


نتایج


به طور کلی من 345.7 کیلومتر (214.8 مایل) دویدم که برابر با 8.19 ماراتن است. علاوه بر این، من در کل ماه ژانویه 31 پست وبلاگ، 31 پست اجتماعی نوشتم و 0 نوشیدنی الکلی مصرف کردم. من قطعاً اینچ افت کردم و مقداری توده عضلانی بدون چربی در طول ماه ایجاد کردم و در هفته گذشته متوجه بزرگترین تغییر بدنم شدم، زمانی که شروع به مصرف 10 گرم کراتین کردم و برای یک هفته متوالی غذای بسیار تمیزی خوردم. علاوه بر پست‌های وبلاگم، خارج از چالشم نیز به دستاوردهای بیشتری دست یافتم، از جمله نوشتن دو مقاله متوسط ​​(نوشتن یک مقاله هدف کل سال)، راه‌اندازی وبلاگ وردپرس خودم.، دو کتاب جدید خواندم، در نوشتن کارهای روزانه ام قبل از خواب ثابت قدم بودم - همچنین به طور همزمان با چالش دیگری برای تغییر رفتار بزرگسالان مقابله کردم که شامل سیستم رتبه بندی رفتارهایی بود که می خواستم تغییر دهم و چک کردن روزانه با مادرم قبل از خواب. . 10 هزار دویدن تا پایان روز من را بسیار خسته کرد، بنابراین چالش تغییر رفتار را 3 هفته بعد پایان دادم - فکر می‌کنم کمی بیش از حد کارم را انجام دادم.

به طور کلی، من اشتیاق بیشتری برای مقابله با چالش های دیگر با کار و رشد شخصی داشتم و انرژی لازم برای انجام آن را داشتم. با مصرف نکردن الکل، نزدیک به 500 دلار پس انداز کردم، تمرکز بیشتری روی کارم داشتم و قدرت اراده بیشتری برای خوردن غذاهای سالم‌تر داشتم.


نتیجه


برای من، نوشتن یک تقویم و خط زدن یک "X" بزرگ هر روز صبح برای روزهایی که مشروب نمی‌نوشم، رضایتی باورنکردنی به من داد. تصمیم گرفتم پست اجتماعی، پست وبلاگ و 10k را به تقویم روزانه خود اضافه کنم تا بتوانم از حذف چیزها از لیستم رضایت بیشتری کسب کنم. این برای همه نیست، اما قطعاً به من انرژی داد تا هر روز صبح از رختخواب بیرون بپرم تا یک روز دیگر را از تقویم ممنوعه الکل خود خارج کنم.



اکنون که تمام شده است، کمی غمگین هستم و می‌خواهم با یک چالش جدید و طولانی‌مدت مقابله کنم. چه دویدن، چه پختن هر روز چیزی جدید، چه رفتن به کلاس یوگا برای 30 روز متوالی، همه را به چالش می کشم تا به نوعی تلاش کنند. عضله نظم و انضباط خود را توسعه می دهد، به شما احساس کنترل شدید در زندگی می دهد، به ایجاد یک عادت جدید کمک می کند، و هر روز هدف بیشتری به شما می دهد.

برای کسانی که به دنبال دنبال کردن تلاش های خود هستند، جاش کافمن یک پست وبلاگ عالی 10 ایده بزرگ از "خوشبختی تعقیب" نوشت که ایده های بزرگ استخراج شده از کتاب را خلاصه می کند.


نوبت شماست


در طول و بعد از چالش 10k/day و سری مسافت پیموده شده نیمه ماراتن #RUN70 ، از افراد شگفت انگیزی شنیدم که الهام گرفته شده بودند تا سفر دویدن متوالی خود را شروع کنند. این چالش زندگی من را به بهترین شکل ممکن تغییر داد و بنابراین احساس کردم که مجبور شدم تجربیاتم را با جهان به اشتراک بگذارم. من #RUN30 | چالش دویدن متوالی 30 روزه که امیدواریم ذره ای از علاقه را برای پیگیری یک چالش دویدن خودتان برانگیزد. من منابع مفیدی را بر اساس تجربیات خودم گردآوری کرده‌ام تا به شما کمک کنم تا در طول 30 روز برای تکمیل چالش شروع کنید و انگیزه خود را حفظ کنید. در نهایت، من داستان های موفقیت دیگرانی را که با چالش خود مقابله کرده اند به اشتراک می گذارم و امیدوارم، من هم بتوانم شما را به اشتراک بگذارم :)

*کتاب جدید من گام خود را بیابید: مسیر شخصی به سوی تغذیه و آموزش پایدار اکنون در هر جایی که کتاب فروخته می شود در دسترس است. اگر از مقالات Medium my لذت می برید، ممکن است آن را بررسی کنید. * برای دسترسی به آخرین مقالات بیشتر من را در Medium دنبال کنید یا می توانید در اینستاگرام با من ارتباط برقرار کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد