آناتومی دویدن

دویدن از مبتدی تا ماراتن

آناتومی دویدن

دویدن از مبتدی تا ماراتن

افزایش انرژی روزانه


 رژیم غذایی سالم نه تنها سطح انرژی و سلامت عمومی شما را افزایش می دهد، بلکه به بدن شما کمک می کند تا با استرس مرتبط با تمرین مقابله کند. با تامین مواد مغذی مناسب، سیستم ایمنی بدن شما نیز پایدارتر می شود.با یک رژیم غذایی سالم و مواد مغذی مناسب، سالم تر خواهید بود و دویدن شما آسان تر خواهد بود!

  

با این نکات ساده، زندگی روزمره شما بهبود می یابد و آموزش دویدن و مسابقه شما بسیار موفق تر خواهد بود.

1 برنامه غذایی هفتگی داشته باشید

برای این هفته چه چیزی در انتظار شماست؟ قرار ملاقات، برنامه آموزشی، تعهدات خانوادگی؟ روز یکشنبه، یک منوی اصلی هفته را بر اساس برنامه آینده خود برنامه ریزی کنید. تمام مواد اولیه برای آن وعده‌های غذایی را می‌توان زودتر از موعد خریداری کرد، و سپس می‌توانید مواد تازه خود را در صورت نیاز تهیه کنید. به این ترتیب از خوردن فقط آنچه در دسترس است اجتناب می کنید.

2 وقتی آشپزی می کنید، بیشتر بپزید

گاهی اوقات خوردن یک ناهار با کیفیت در محل کار سخت است؟ یکی از راه‌های جلوگیری از این مشکل این است که بیش از حد لازم برای شام بپزید و سپس بخش‌های کوچکی از آن وعده‌های غذایی سالم باکیفیت را ذخیره کنید تا در چند روز آینده برای ناهار و میان‌وعده با خود همراه داشته باشید.

3 صبحانه را حذف نکنید

این احتمالا مهم ترین وعده غذایی روز است. در بهترین حالت، یک وعده غذایی سالم با تعادل کربوهیدرات و پروتئین بخورید. در بدترین حالت، چیزهای سالم را برای رفتن به همراه داشته باشید - یک میان وعده، ماست یا گرانولا.

4 از گیاهان و ادویه جات استفاده کنید

ادویه ها و گیاهان به طعم بهتر و اغلب سالم تر تقریباً هر غذایی کمک می کنند. هر چه گیاهان و ادویه ها تازه تر باشند بهتر است. می‌توانید روی بلغور جو دوسر یا ماست دارچین، نان و پنیر پیازچه و در سس گوجه‌فرنگی‌تان پودر چیلی بریزید. تنوع در ادویه های شما چاشنی زندگی است!

5 یک میان وعده بسته بندی کنید

اغلب همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده پیش نمی رود. برای آن آماده باشید و میان وعده ای را که می توانید در بین وعده های غذایی میل کنید همراه داشته باشید. یک بار گرانولا، یک تکه میوه، یک کیسه مخلوط دنباله دار یا یک مشت بادام میان وعده های ایده آلی هستند که به راحتی با خود حمل می شوند.

6 همیشه یک بطری آب داشته باشید

اکثر مردم به اندازه کافی آب نمی نوشند. کمبود مایعات خروجی برق شما را چه در محل کار و چه در حین کار کاهش می دهد. بنابراین همیشه بطری آب خود را به همراه داشته باشید و یک مکان مشخص برای آن در محل کار داشته باشید. سعی کنید حدود شش تا هشت 8 اونس بنوشید. لیوان آب در روز در روزهای بسیار گرم، می خواهید بیشتر بنوشید.

7 همیشه یک برنامه تغذیه ریکاوری برای "سوخت گیری مجدد" بعد از تمرین داشته باشید

حدود 30 دقیقه بعد از تمرین بدن شما در حالت جبران فوق العاده قرار دارد و میل به دوباره سازی دارد. در این بازه زمانی مهم است که به بدن خود سوخت رسانی کنید. چه در خانه، چه در محل کار و چه در جای دیگر، باید برای این کار برنامه داشته باشید. این طرح پر کردن می تواند به شکل نوشیدنی های ریکاوری (به عنوان مثال PowerBar Recovery)، میله های ریکاوری، چوب شور، کشمش، آب انگور، شیر شکلات و غیره باشد... ترکیب خوبی از کربوهیدرات ها و پروتئین ایده آل است.

یک برنامه غذایی سالم و معقول، بر اساس این مراحل آسان، نه تنها قدرت و استقامت شما را برای تمرین بهبود می بخشد، بلکه کلید یک زندگی سالم است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد